YouTube Preroll campagne op TV

By Digital Media Enzo Smart-TV, Social Media, Video, YouTube Reacties uitgeschakeld voor YouTube Preroll campagne op TV

YouTube Preroll campagne op tv

We wisten al langer dat een YouTube Preroll campagne op TV schermen uitgeleverd kon worden, zie ook onze eerdere blog. Maar sinds kort is het mogelijk om apart op connected/tv devices te targeten, denk hierbij aan streaming producten zoals de Google Chromecast tot en met smart tv’s. Hierdoor krijgt de Preroll een nog grotere zichtbaarheid en steeds prominentere rol in de huiskamer. En nog een zeer belangrijk voordeel, een Preroll campagne kan in de meeste gevallen al op zeer korte termijn live (soms al in een dag) en er hoeft vooraf niets ingekocht te worden bij externe partijen, zodat er tussendoor gemakkelijk bijgestuurd kan worden.

Wat is het bereik van een YouTube Preroll campagne op TV?

Op dit moment is het aandeel (afhankelijk per doelgroep) nog niet groot genoeg om volledig op TV’s uit te gaan leveren, een combinatie met desktop, laptop, mobiel en tablet is dan ook zeker wenselijk voor een optimaal bereik. Als we kijken naar recente campagnes, dan zien we dat er al rond de 1% tot 10% op TV’s wordt uitgeleverd. Het voordeel aan deze verandering is dat er via TV mogelijk meerdere personen aan het kijken zijn, het totale bereik zal dan in werkelijk hoger zijn dan de campagne resultaten zullen afgeven.

Welke targeting mogelijkheden zijn er binnen YouTube?

YouTube is onderdeel van Google en beschikt daardoor ook over veel data waarvan gebruik kan worden gemaakt om de doelgroep zo specifiek mogelijk te bereiken. Denk hierbij aan demografische kenmerken waaronder geslacht, leeftijd en ouderlijke status. Verder kan er gekeken worden naar diverse opties als; onderwerpen, zoekwoorden, kanalen, interesses, levensgebeurtenissen, regio, partner websites/apps en retargeting.

Wil je een YouTube campagne op TV uitrollen? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Share: