Uitbreiding Google tekstadvertenties

By Digital Media Enzo AdWords, Google, Zoekmachine Marketing Reacties uitgeschakeld voor Uitbreiding Google tekstadvertenties

Google

Goed nieuws van Google voor alle adverteerders die met behulp van Search Engine advertisement campagne voeren; onlangs is er een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de Google tekstadvertenties. Hierdoor is het nu mogelijk om je advertenties langer te maken en dat betekent dat het kiezen voor de gewenste teksten iets is vergemakkelijkt; je hebt immers meer ruimte om je verhaal te doen. Meer ruimte voor je USP’s, meer ruimte voor je product of dienst. Wat is er precies verandert? We hebben de nieuwe mogelijkheden hieronder voor je op een rij gezet.

Google Ads uitgebreid: meer koppen en beschrijvingen

Ten eerste is het nu mogelijk om naast kop 1 en kop 2 ook een derde kop toe te voegen aan je Google tekstadvertenties. Net als kop 1 en 2 mag deze bestaan uit 30 tekens. Hierbij dien je er echter wel rekening mee te houden dat deze derde kop niet altijd zal worden weergegeven op mobiele apparaten.

Naast de extra kop, is er ook ruimte gekomen voor een extra beschrijvingsregel. Deze beschrijving mag in plaats van tachtig tekens nu negentig tekens bevatten. De tweede beschrijving van je advertentie wordt, evenals de eerste beschrijving, onder de zichtbare URL weergegeven. Je kunt alle nieuwe specificaties uiteraard ook terugvinden op onze website.

Google-Search-ads

Eerste ervaringen

Momenteel zijn de advertenties van diverse adverteerders waar wij SEA campagnes voor draaien al aangepast naar de nieuwe situatie. Het is echter nog te vroeg om hier al conclusies uit te trekken. Uiteraard houden we de nieuwe prestaties nauwgezet in de gaten. Google zelf heeft de uitbreiding voorafgaand aan de uitrol uiteraard wel uitvoerig getest. Uit deze testen kwam naar voren dat de CTR aanzienlijk toenam ten op zichtte van de CTR bij de oudere variant, gemiddeld met circa 15 procent. De advertenties zijn door de uitbreiding natuurlijk groter geworden waardoor ze meer attentiewaarde hebben gekregen. Heb je vragen over de nieuwe mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Share: