Toenemende files kans voor Digital Out of Home

By Digital Media Enzo Conversiefactoren, Digital Out of Home, Out of Home, Programmatic Reacties uitgeschakeld voor Toenemende files kans voor Digital Out of Home

Uit cijfers van de ANWB blijkt dat het aantal files in het eerste kwartaal van 2018 flink zijn toegenomen met ruim 25%! De drukste momenten zijn de dinsdagochtend en donderdagmiddag. Dit terwijl de drukte in 2017 redelijk gelijk was gebleven. Een ergernis uiteraard voor veel automobilisten, maar een kans voor Digital Out of Home campagnes door hier juist op in te spelen.

De kans voor Digital Out of Home advertisement

Digital Out of Home advertisement (DOOH) is het buitenshuis adverteren met behulp van digitale schermen. Doordat de mogelijkheden van Out of Home adverteren de laatste jaren flink is doorontwikkeld, zijn hierdoor de mogelijkheden voor ons als digital bureau en voor jou als adverteerder ook gegroeid. De inkoop van deze objecten (reclamemasten, billboards, abri’s etc.) werkt immers via dezelfde wijze als andere online campagnes, namelijk op basis van programmatic inkoop. Door gebruik te maken van een DSP (Demand Side Platform) kunnen er biedingen worden uitgebracht om bereik op te bouwen op basis van bijvoorbeeld gewenste regio’s, plaatsen, postcodes, gebieden, adressen en tijdstippen.

Inspelen op externe factoren

Het toenemende fileprobleem is één van de vele factoren waarop ingespeeld kan worden. Men rijdt hierdoor immers langzamer, waardoor er meer aandacht is voor de omgeving (en hiermee de digitale objecten). Daarnaast zijn er nog tal van mogelijkheden om in te spelen op externe factoren, zoals we ook al toepassen tijdens andere online campagne inzetten. Denk hierbij aan het vertonen van zonnige vakantiebestemmingen tijdens regen, de nieuwe zomerjurkjes tijdens zonnig weer tot aan het inspelen op evenementen (zoals sportwedstrijden en concerten).

  • Share: