Specificaties

Neem voordat u de materialen gaat ontwikkelen altijd contact op met ons om te informeren welke materialen er voor de campagne het beste ingezet kunnen worden.


Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten

YouTube


YouTube verandert regelmatig de aanleverspecificaties. Om deze reden hebben we hieronder een selectie van de advertentiemogelijkheden uiteengezet. Controleer altijd met je contactpersoon welke formaten nodig zijn per campagne.

Bumper ad inclusief Companion ad

 

 

Bumper ad

Bestandsvorm: YouTube url, .mov, .mp4, .avi, .wmv of .flv
Lengte video: maximaal 6 seconden
Afmeting video: 1.920x1.080 pixels

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • YouTube plaatst de ‘Advertentie overslaan’ knop over de video, houd daarom de hoek rechtsonder vrij van belangrijke tekst/logo’s.
      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.

 

Companion ad (weergave op dekstops)

Afmeting: 300x60 pixels
Bestandsgrootte: 149 kb
Bestandsvorm: .jpg of .gif (animerend)

 

 

Discovery ad

 

 

Bestandsvorm: YouTube url
Titel: maximaal 25 karakters (inclusief spaties)
Beschrijvende tekst (tablet/desktop): 2 regels van elk 35 karakters (inclusief spaties)

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.

 

 

 

Discovery ad app installatie

 

 

Discovery ad

Bestandsvorm: YouTube url
Titel: maximaal 25 karakters (inclusief spaties)
Beschrijvende tekst (tablet/dekstop): 2 regels van elk 35 karakters (inclusief spaties)

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • YouTube plaatst de ‘Advertentie overslaan’ knop over de video, houd daarom de hoek rechtsonder vrij van belangrijke tekst/logo’s.
      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.

 

Gekoppelde app

App code iTunes of Google Play Store

 

 

Preroll inclusief Companion ad

 

 

Preroll (skippable)

Bestandsvorm: YouTube url, .mov, .mp4, .avi, .wmv of .flv
Aanbevolen lengte video: 15 - 30 seconden
Afmeting video: 1.920x1.080 pixels

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • YouTube plaatst de ‘Advertentie overslaan’ knop over de video, houd daarom de hoek rechtsonder vrij van belangrijke tekst/logo’s.
      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.
      • Het is aan te raden dat de belangrijkste boodschap in de eerste 5 seconden van de video gecommuniceerd wordt.

 

Preroll (unskippable)

Bestandsvorm: YouTube url, .mov, .mp4, .avi, .wmv of .flv
Lengte video: maximaal 15 seconden
Afmeting video: 1.920x1.080 pixels

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.

 

Companion ad (weergave op desktops)

Afmeting: 300x60 pixels
Bestandsgrootte: 149 kb
Bestandsvorm: .jpg of .gif (animerend)

 

 

Preroll app installatie

 

 

Preroll

Bestandsvorm: YouTube url
Aanbevolen lengte video: 15 - 30 seconden
Afmeting video: 1.920x1.080 pixels

 

Houd rekening met de volgende punten:

      • YouTube plaatst de ‘Advertentie overslaan’ knop over de video, houd daarom de hoek rechtsonder vrij van belangrijke tekst/logo’s.
      • De video op YouTube dient beschikbaar te zijn in alle landen zonder regionale restricties.
      • De video dient minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de campagne op YouTube (openbaar of verborgen) beschikbaar te zijn.
      • Het is aan te raden dat de belangrijkste boodschap in de eerste 5 seconden van de video gecommuniceerd wordt.

 

Gekoppelde App

App code iTunes of Google Play Store