Specificaties

Neem voordat u de materialen gaat ontwikkelen altijd contact op met ons om te informeren welke materialen er voor de campagne het beste ingezet kunnen worden.


Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten

Snapchat


Hieronder worden de meest voorkomende ad formaten van Snapchat uiteengezet. Let wel op, Snapchat verandert deze specificaties regelmatig. Controleer daarom ook altijd met je contactpersoon welke uitingen nodig zijn voor de campagne.

Video ad

 

 

Aanbevolen titel: 25 tekens, inclusief spaties
Aanbevolen advertentie tekst: 34 tekens, inclusief spaties
Hoogte- breedteverhouding video of afbeelding: 9:16 (verticaal)
Aanbevolen formaat video of afbeelding: 1.080 x 1.920 pixels
Bestandsgrootte video: 32 mb
Bestandsvorm video: .mov of .mp4
Lengte video: 3 tot 10 seconden
Afbeelding: indien er gebruik wordt gemaakt van enkel een afbeelding (.png- of .jpg van maximaal 5 mb) zal deze worden geconverteerd naar een video van 5 seconden
Plaats in de bovenste en onderste 10% van de video geen tekst en logo's, zodat deze elementen niet worden bedekt door de afzender of een aanzet tot actie
Keuze call-to-action: download, install now, play, shop now, sign up, use app, get now, book now

 

* De advertentie kan additioneel worden uitgebreid (na een swipe up) met een app installatie, website vertoning, langere video of een deep link naar een specifieke pagina binnen een reeds geïnstalleerde app.

 

Filter ad

 

 

Hoogte-breedteverhouding: 9:16 (verticaal)
Aanbevolen formaat: 1.080 x 2.340 of 1.080 x 1.920 pixels
Maximale bestandsgrootte: 300 kb
Indeling bestand: .png bestand met transparante achtergrond