Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten
Snapchat
Hieronder worden de meest voorkomende ad formaten van Snapchat uiteengezet. Let wel op, Snapchat verandert deze specificaties regelmatig. Controleer daarom ook altijd met je contactpersoon welke uitingen nodig zijn voor de campagne.
Hoogte-breedteverhouding: 9:16 (verticaal).
Aanbevolen formaat: 1080 x 1920 pixels.
Video lengte: 3 tot 10 seconden.
Maximale bestandsgrootte: 32 MB.
Indeling video: .mov- of .mp4-bestanden.
Titel: 25 tekens, inclusief spaties.
Ondertitel: 34 tekens, inclusief spaties.
Call-to-action: download, install now, play, shop now, sign up, use app, get now, book now.
Opmerking: om overlap met call-to-action buttons en/of titels te voorkomen, wordt aangeraden om tekst of logo's niet binnen 150 pixels van de onder- of bovenzijde te plaatsen.
Afbeelding: indien er gebruik wordt gemaakt van enkel een afbeeling (.png- of .jpg van maximaal 5 MB) zal deze worden geconverteerd naar een video van 5 seconden.
* De advertentie kan additioneel worden uitgebreid (na een swipe up) met een app installatie, website vertoning, langere video of een deep link naar een specifieke pagina binnen een reeds geïnstalleerde app.
Hoogte-breedteverhouding: 9:16 (verticaal).
Aanbevolen formaat: 1080 x 2340 of 1080 x 1920 pixels.
Maximale bestandsgrootte: 300 KB.
Indeling filter: .png bestand met transparante achtergrond.
Overige specificaties
Voorbeelden

Voorbeeld Video Ad

Voorbeeld Filter Ad