Snapchat selfie-lens voor katten en Snapchat Originals

By Digital Media Enzo Snapchat, Social Media Reacties uitgeschakeld voor Snapchat selfie-lens voor katten en Snapchat Originals

Snapchat selfie-lens voor katten

Na alle berichtgeving over het dalende aantal gebruikers van komen ze nu met iets nieuws; Originals. Onlangs heeft Snapchat aangekondigd dat er een hele line-up aan eigen series op de dienst gaat verschijnen. Dit is duidelijk één van de manieren waarmee Snapchat gaat proberen om het tij te keren. Ook komt er een nieuwe opmerkelijke selfie-filter bij en zagen we interessante onderzoeksgegevens passeren. Kortom; tijd voor een korte update!

Snapchat Originals

Snapchat Originals is de verzamelnaam voor de nieuwe series die Snapchat aan zijn gebruikers gaat aanbieden. Daar waar alle platforms tegenwoordig een hoop van elkaar kopiëren, lijkt Snapchat hier toch met name naar het succes van Netflix te hebben gekeken. Het gaat om 12 nieuwe series in verschillende genres, van drama en horror tot komedies en docu-series. Naar verwachting zullen er ook advertentiemogelijkheden komen in ruil voor deze “gratis” content. Hierbij wordt er gesproken over non-skippable ads van zes seconden, wat natuurlijk interessant nieuws is voor adverteerders. Wij houden deze ontwikkeling in ieder geval scherp in de gaten!

Nieuwe Snapchat selfie-lens voor katten

Ook komt Snapchat met een nieuwe lens en wel eentje die speciaal bedoeld is voor katten. De gezichtsherkenning achter de filters werkte tot nu toe alleen bij mensen en bij sommige hondenrassen. Snapchat lijkt dus ook op de kattenliefhebber te mikken om het bereik verder uit te breiden. Gezien de enorme populariteit van kattenfilmpjes bijvoorbeeld op YouTube wellicht niets eens een hele rare zet.

 

Snapchat footprints: trends gebruikers

Tot slot publiceert Snapchat iedere maand insights op haar blog, waarin er trends van gebruikers onder de loep worden genomen; de Footprints. Deze rapporten bieden specifiek inzicht in diverse sectoren en benadrukken hoe adverteerders deze gegevens kunnen gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken. Ondanks dat de informatie zich concentreert op de VS zijn er, zeker voor retailers, aardige inzichten uit te halen. Zou jij ook eens willen testen met een advertentie campagne op Snapchat? Neem gerust contact met ons op voor advies!

  • Share: