Streaming / Audio / Radio

Radio en muziek luisteren verandert, radio reclame ook


Radio en muziek luisteren verandert, radio reclame ook

Radio reclame kan een effectieve manier zijn voor het realiseren van awareness en de ervaring leert ook dat deze advertentievorm goed samengaat met bijvoorbeeld Display of Social advertisement. De traditionele manier van luisteren naar de radio is echter de afgelopen jaren flink afgenomen. Daarentegen groeit het gebruik van digitale radio en streaming muziekdiensten zoals bijvoorbeeld Spotify enorm.

Verschuiving audio spot advertising

Audio spot advertising verschuift dan ook steeds meer naar internet. Het grote voordeel van digitaal adverteren is dat er naast audio spots nog tal van andere mogelijkheden zijn, zoals het gebruik van video of display advertenties. Onze specialisten voorzien je graag van een passend advies.

Uitgebreide targeting mogelijkheden

Binnen het speelveld van de digitale radio aanbieders en streamingsdiensten, zijn er steeds meer targeting mogelijkheden. Deze mogelijkheden gaan veel verder dan de opties die er zijn bij traditionele lineaire radio spots.

Het kan dus zeer interessant zijn om je offline radio budget (deels) te verschuiven naar online radio om bijvoorbeeld het bereik van je mediaplan te verhogen. Bovendien kun je met deze manier van adverteren je investering efficiënter inzetten zonder waste. DMENZO helpt je graag verder!