Native advertisement

De moderne advertorial die zich aanpast


Wat is Native advertisement 


Een groeiende vorm van advertising is Native advertisement. Dit is kort gezegd, campagne voeren middels advertenties die aansluiten bij het platform waarop zij getoond worden, zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert. Native advertisement wordt gerealiseerd doordat bijvoorbeeld de advertentie wordt geschreven in de tone of voice van de website en/of het design en de content automatisch wordt aangepast aan de omgeving. Hierdoor wordt bijvoorbeeld het font van de betreffende website in de advertentie overgenomen en komt vaak ook het formaat van afbeeldingen/video’s overeen met andere artikelen.

De voordelen van Native advertisement 


De gedachte achter Native advertisement is dat de bezoeker niet in de gaten heeft dat het om een advertentie gaat en op deze manier onbewust wordt ‘geconsumeerd’. Ook biedt deze vorm de mogelijkheid om een verhaal te vertellen. Dit in tegenstelling tot het gebruik van andere vormen van bannering. Uit onderzoek blijkt dat content van Native advertisement vaak beter wordt bekeken dan een reguliere banner campagne en dat de affiniteit en de koopintentie met het merk, product of dienst toeneemt.

Wat is er mogelijk binnen Native advertisement?


We zien de afgelopen jaren dat deze vorm zich hard ontwikkelt waardoor er steeds meer mogelijk is binnen Native advertisement. Ongetwijfeld de meest bekende manier is een online advertorial maar daarnaast ook zeker de Sponsored posts die je terug kunt vinden in de feeds van bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Twitter of Snapchat. Verder zijn advertenties in blogfeeds een veel toegepaste manier van Native advertisement, waar gebruik gemaakt kan worden van video’s, afbeeldingen en advertentie teksten.

Eveneens valt er te denken aan Sponsored stories en video’s welke je met behulp van een influencer kunt opzetten en uitrollen. Iets wat uiteraard ook valt onder Influencer marketing. Een andere vorm die misschien niet de meest voor de hand liggende is, maar volgens de definitie er wel toe behoort, is het adverteren in zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Deze advertenties (Search Engine Advertisement) worden enkel vertoond wanneer ze relevant zijn aan de ingevulde zoektermen. Bovendien zijn ze qua opmaak zeer vergelijkbaar met de organische zoekresultaten en sluiten dan ook goed aan bij de overige ‘content’ op de pagina. De bezoeker heeft daardoor vaak niet in de gaten dat het om een advertentie en wordt zo via de advertentie naar een passende website gebracht.

Wil je nog meer weten over Native advertisement? Neem dan contact met ons op, we kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden!

Een overzicht

We bieden een volledig palet aan online middelen als het gaat om het bepalen van een online media project of campagne. Deze mix kan bestaan uit tal van verschillende vormen, uiteenlopend van Display, tot Social, Video of Digital Out of Home advertisement.

Interesse gewekt?

Laat je gegevens hier achter en we nemen binnen 24 uur telefonisch of per e-mail contact met je op.

[contact-form-7 id=”6395″ title=”Telefoonnummer”]

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410