Influencer marketing

Bouw zichtbaarheid op bij passende content van influencers


Influencer marketing

Wanneer een persoon of groep wordt ingezet om invloed uit te oefenen op de merkbekendheid, interesse of het gedrag van een groep mensen/volgers, wordt dit Influencer marketing genoemd. Als we specifiek naar de online vorm kijken, gaat het voornamelijk om bloggers en vloggers met een maximale verstrengeling via social media.

Samenwerking met een influencer

Wanneer is het samenwerken met zo’n influencer interessant? Hiervoor dien je je als eerste af te vragen waarom je zou willen samenwerken met een influencer. Wie wil je bereiken, wat wil je bereiken, wat zijn de doelstellingen en welke investering staat daar tegenover?

Waarom kiezen voor Influencer marketing

Een succesvolle Influencer marketing campagne wordt ingezet wanneer de influencer in kwestie draagvlak en bereik heeft onder jouw doelgroep. Hierdoor is de efficiëntie van de campagne vaak vele malen hoger dan bij andere marketingvormen. Er is een bepaalde vorm van vertrouwen.

De investering van een dergelijke campagne is natuurlijk ontzettend afhankelijk van de Influencer in kwestie. We kunnen hierbij het onderscheid maken tussen micro en macro influencers. Waarbij als er gekozen wordt voor een micro aanpak ook de budgetten niet enorm hoog hoeven te zijn en ook voor ‘kleinere’ adverteerders toegankelijk blijven.

Past Influencer marketing bij mijn bedrijf?

Onderzoek heeft uitgewezen dat deze vorm van marketing geschikt is voor bijna elk type bedrijf, maar het meeste succes heeft bereikt in het verleden bij een B2C aanpak. Er kan eigenlijk geconcludeerd worden dat deze vorm van marketing een digitale variant is op mond-op-mond reclame.

Weten of Influencer marketing voor jou wat kan betekenen? Laat ons het weten en we helpen je graag verder.