Digital Out of Home advertisement

Digital Out of Home adverteren, dat kan!


Digital Out of Home adverteren, dat kan!

Onder Out of Home advertisement vallen alle reclame uitingen die je buitenshuis kan tegenkomen. Met de groei van de digitalisering zien we steeds vaker digitale schermen terug; naast de snelweg, in de stad, in de metro of gewoon op straat. Deze vorm die onder Out of Home advertisement valt, wordt ook Digital Out of Home (DOOH) genoemd en is eigenlijk binnen de online marketing het beste te vergelijken met Display en/of Video advertisement.

Hoe werkt Digital Out of Home advertisement precies?

Deze vorm van adverteren bereikt het publiek door middel van audiovisuele displays (schermen) waarbij er op real time basis zichtbaarheid wordt opgebouwd tegen een afrekening van CPM (kosten per duizend vertoningen). Dankzij de achterliggende technieken kan er makkelijk geboden worden voor zichtbaarheid op de gewenste plekken in combinatie met de gewenste creatieve uitingen.

Uitgebreide target mogelijkheden Digital Out of Home

De belangrijkste targetingvorm is de geografisch toepassing, waarbij er op adres, gebied, postcode, plaats of regio kan worden getarget. Daarnaast kan data van de publisher, maar ook eigen data verwerkt worden in de systemen en kunnen de uitingen op specifieke tijdstippen geserveerd worden. Uiterst relevant! Maar dit gaat nog verder. Is een boodschap enkel relevant wanneer het druk is of wellicht bij mooi weer, kunnen, dan ook deze factoren onderdeel uitmaken van de geselecteerde targeting. Kortom; de mogelijkheden zijn eindeloos om jouw doelgroep op het juiste moment aan te spreken.

Kansen: een crosmediale benadering

Digital Out of Home campagnes kunnen versterkt worden door de campagne te combineren met een mobiele campagne, met behulp van specifieke In-app advertisement of Display advertisement op telefoons. Dankzij de specifieke regio targeting, kunnen personen die benaderd zijn via de digitale schermen ook via hun eigen scherm nogmaals aangesproken worden, om de boodschap te versterken.

Ontwikkeling creatie

Anders dan Outdoor advertisement, waar de productiekosten behoorlijk kunnen oplopen vanwege het drukwerk, vraagt DOOH om een animerende uiting, die het beste te vergelijken is met een HTML5 banner of korte commercial. Video’s kunnen hierbij (muted) gebruikt worden. Uiteraard heeft DMENZO de kennis en knowhow in huis om dit te ontwikkelen.

Geïnteresseerd in deze vorm van adverteren? Of meer weten over het onderwerp, neem dan contact met ons op en we helpen je graag op weg!