Meten is weten

Online Analyse


Eén van de belangrijkste kenmerken van online vormt de enorme hoeveelheid data die beschikbaar is. Alles is immers meetbaar en iedere online beweging kan dan ook worden gevolgd. Maar hoe kan je al deze verschillende gegevens nu interpreteren? Waar liggen je kansen? Wat zijn de effecten van je marketing inspanningen en welke learnings trek je eruit? Het analyseren van data is een vast en zeer belangrijk onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden. Bij DMENZO ben je dan ook aan het juiste adres op het gebied van online analyse.

Of het nu gaat om website analyses, zoekwoorden analyses, SEO analyses of wil je juist je SEA campagne eens onder de loep laten nemen? Leg jouw vraagstuk bij ons neer en onze specialisten gaan er graag mee aan de slag. Uiteraard ondersteund door tal van tools die hierbij van toepassing kunnen zijn en waar wij onze weg mee weten.

Campagne dashboard: DataEnzo

Door de jaren heen hebben we onze eigen online business intelligence tool ontwikkeld: DataEnzo. Deze tool is gratis voor al onze relaties. DataEnzo beschikt over een uitgebreide database, gebaseerd op honderden campagnes. Hierdoor is het mogelijk campagnes met elkaar te vergelijken en vooraf een inschatting te geven van wat er verwacht kan worden. Bovendien geeft DataEnzo een compleet overzicht van al je campagne resultaten.

Web en App Analytics

De afgelopen jaren is het gebruik van mobile devices naar de voorgrond geschoven. Mobile first zien we dan ook in steeds meer facetten van online terug als prioriteit. Ook binnen analyse is het dus belangrijk om gebruik te maken van zowel web als specifieke app instrumenten, iets waar DMENZO veel waarde aan hecht en kennis van heeft.

Handige tools

Belangrijke instrumenten bij online analyses zijn de verschillende tools die op de markt zijn ten behoeve van het meten en analyseren van online data. Het meest gebruikte systeem hierbinnen is Google Analytics, maar ook met alternatieven zoals Matomo, Clicky, Open Web Analytics of Adobe Analytics zijn we ervaren.

Beheer / Dashboarden

Regelmatig zien we dat relaties binnen organisatie werken met eigen ontwikkelde dashboards. Zodra we hier toegang tot ontvangen is het uiteraard mogelijk om deze gegevens mee te nemen in onze dagelijkse monitoring en optimalisatie werkzaamheden. Maar ook kunnen we je bijvoorbeeld verder helpen met de ontwikkeling, we denken graag met je mee.

Trainingen

Wil je alleen, of samen met jouw team of collega’s meer kennis vergaren over het werken met specifieke analyse tools zoals Google Analytics, Adobe Analytics, Hotjar of misschien wel AppsFlyer? Ook voor analyse trainingen kun je bij DMENZO aankloppen. Of het nou gaat om een persoonlijke training, met je team, op locatie of bij ons op kantoor; vertel ons waar je naar op zoek bent dan maken we een passend voorstel.