Van concept tot uitvoering

Creatie en ontwikkeling


Het succes van een campagne is afhankelijk van verschillende factoren. Op sommige kunnen mensen nooit invloed uitoefenen, denk bijvoorbeeld aan externe factoren zoals storingen, het weer of feestdagen. Elementen waar we wel invloed op hebben willen we graag zo goed mogelijk op elkaar laten aansluiten. Om deze reden werken designers, programmeurs en tekstschrijvers samen met de online campagne specialisten om uiteindelijk als team het maximale resultaat te kunnen behalen. Dit begint allereerst al bij het concept tot aan de creatie van alle advertentie materialen. En testen we of de kleur oranje of juist paars uiteindelijk beter presteert. Zo ontwikkelen we van creatieve banners tot aansprekende video’s en van enorme digitale billboards tot pakkende teksten.

Ook de website of app heeft een grote invloed in het gehele proces. Bijvoorbeeld, een snelle laadtijd, gebruiksvriendelijk ontwerp en geoptimaliseerde SEO elementen zullen immers voor een hogere conversie zorgen. Uiteraard is elke case uniek en werken we daarom met op maat gemaakte oplossingen.

Websites / Landingspagina’s

Een complete website of enkel een landingspagina nodig? Wij maken professionele, gebruiksvriendelijke en responsive websites, van design tot ontwikkeling. Afhankelijk van de wensen kan er gebruik worden gemaakt van een template (zoals die van WordPress) tot een op maat gemaakte website voorzien van een custom CMS. Onze specialisten maken onder andere gebruik van HTML5, CSS3, JQuery, PHP en AngularJS. Uiteraard zorgen we er ook voor dat de website wordt voorzien van gewenste analyse- of tracking pixels.

Apps

Het smartphone bezit en gebruik is tegenwoordig enorm, niet verwonderlijk dat er dagelijks honderden nieuwe apps in de Google Play en App Store worden gelanceerd. Een app voor je bedrijf laten ontwikkelen voor iOS, Android of wellicht Native? Onze specialisten werken samen met onze partners; van concept tot aan de lancering van de app, waar de user experience een groot belang is. Ook kan DMENZO helpen met app store optimization of het promoten van de app.

HTML5 en Gif banners

Een succesvolle Display of In-app campagne begint natuurlijk bij de ontwikkeling van een HTML5 of GIF bannerset. Conversiegericht of juist branding? Wij helpen graag bij het realiseren van op maat gemaakte creatieve banners die de juiste boodschap bij de doelgroep overbrengt. Van het formaat tot het design en van de animatie tot de call to action, allemaal belangrijke elementen in het creatieve proces. Uiteraard allemaal binnen de juiste specificaties en voorzien van de nieuwste technieken.

Rich Media

Een campagne met Rich Media uitingen wordt vaak ingezet om grote impact te realiseren en heeft doorgaans meer geavanceerde creatieve mogelijkheden dan een reguliere IAB bannerset. Denk hierbij aan site take-overs, floor ads, expandable banners, headers, interscrollers, interstitials, swipe cubes, video banners en vele andere. Voor iedere vorm bieden wij een creatieve oplossing.

Social media content

De advertentie mogelijkheden via social media kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Snapchat zijn eindeloos. Denk bijvoorbeeld aan social media advertentie vormen als de Image/Regular ad, Video ad, Multi ad (Carrousel), Lead ad, Like ad, Canvas ad, Event ad, Filter ad en Story ad. Ieder weer met z’n eigen kenmerken, specificaties en richtlijnen. Door onze kennis binnen Social advertisement te combineren met creatie, kan het maximale uit de campagne worden gehaald, tussentijds worden bijgestuurd en meerdere varianten worden getest.

Video en animatie

Video advertenties komen in allerlei vormen voor en wordt binnen online adverteren steeds groter en belangrijker. De meest bekende en gebruikte vorm is het liggende formaat in 16:9. Er kunnen echter veel verschillen zijn tussen de advertentie kanalen. Zo creëren wij tevens vierkante tot verticale video’s om meer zichtbaarheid, impact en interacties te realiseren. Maar ook de lengte speelt een rol, waarbij het soms noodzakelijk is om een video advertentie zelfs in te korten naar 6 of 15 seconden. Tevens is het belangrijk om per kanaal rekening te houden met het geluid (dat vaak user iniated is), waardoor ondertiteling en/of tekstblokken een prominente rol spelen.

Digital Out of Home (DOOH)

Ga je via Digital Out of Home campagne voeren, maar is geen geschikt materiaal beschikbaar? Wij denken graag mee in de oplossing, waarbij we rekening houden met de leesbaarheid van de objecten en het formaat. Afhankelijk van het netwerk, kan er gebruik worden gemaakt van video’s of creatieve animaties. Omdat er met Digital Out of Home ingespeeld kan worden op externe factoren, kan hier in de uitingen ook rekening mee worden gehouden. Zo kan er bijvoorbeeld een andere boodschap in de ochtend worden gebruikt dan ‘s avonds. Of juist afhankelijk van het weer.

Concept / Huisstijl

Ook voor het bedenken en ontwikkelen van een huisstijl, een campagne concept of aansprekende communicatiemiddelen kun je bij ons terecht. Hiervoor werken onze specialisten samen met verschillende creatieve en gepassioneerde partners om het marketing-, communicatie- of reclamevraagstuk tot een succesvol product uit te werken. Ons doel is om met spraakmakende concepten en ontwerpen de doelgroep aan te spreken, te activeren en te verbinden.