Online kansen in tijden van corona

By Digital Media Enzo Analyse, Nieuws, Online Advertisement Reacties uitgeschakeld voor Online kansen in tijden van corona

Corona

Sinds de eerste maatregelen van het kabinet tegen het coronavirus zijn aangekondigd woedt er een zware storm in Nederland, ook in het medialandschap. Hoe zit dat bij online campagnes? Campagnes worden veelal gepauzeerd of uitgesteld en het is voorlopig niet duidelijk wanneer de draad opgepakt kan worden. Maar liggen er ook kansen voor adverteerders in deze periode? Belangrijk om hierbij stil te staan. Kijk maar eens hoe onze klant Stichting Movies that Matter dit bijvoorbeeld doet.

Movies that Matter Filmfestival 2020 is nu online

Aangezien alle evenementen momenteel zijn afgelast kon het Movies that Matter Festival 2020, wat van 20 tot en met 29 maart in Den Haag gehouden zou worden, geen doorgang vinden. Stichting Movies that Matter heeft echter snel het roer omgegooid en ingespeeld op de kansen die er lagen om het festival in een andere vorm alsnog door te laten gaan, namelijk online. De films zijn nu via het platform Picl alsnog thuis te bekijken. De in eerste instantie regionaal getargete campagne is bovendien nu landelijk, met aangepaste boodschappen, door ons gecontinueerd. Potentiële kijkers bevinden zich immers door het hele land. Ook heeft men hier nu meer dan ooit de tijd én gelegenheid voor.

Movies That Matter Movies That Matter

Kostenefficiënter bereik opbouwen

Uiteraard kunnen niet alle adverteerders hun diensten of producten op een alternatieve wijze aanbieden vanwege de maatregelen. Soms is ook de inhoud of tone-of-voice van de gebruikelijke boodschappen nu niet passend. Toch is het nu vanuit advertentie oogpunt een erg geschikte periode om kostenefficiënt online bereik op te bouwen. Het gebruik van online kanalen is sinds de gebeurtenissen sterk gestegen terwijl de overall advertentie druk omlaag is gegaan. Er is dan ook binnen alle advertentiesystemen een duidelijke daling zichtbaar van de tarieven, met name bij social en display campagnes. Nu je concurrent wellicht niet van zich laat horen is juist een naamsbekendheid campagne een goed moment om je hoofd boven het maaiveld uit te steken. Laat van je horen op een positieve manier, we denken graag met je mee hoe je dit zou kunnen insteken, bijvoorbeeld tijdens een (video) call.

 

  • Share:

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410