Is het je al opgevallen tijdens het Googelen? De Google Ads hebben op desktop een nieuw jasje gekregen. Google labelt advertenties voortaan in het zwart in plaats van het in 2017 geïntroduceerde groene label. Het label wordt nu voor het eerst bovenaan de advertentie weergegeven, samen met de zichtbare URL, beide in het zwart. Wat[…]
Browsing category:
AdWords
Google Ads in nieuw jasje op desktop
By Digital Media Enzo AdWords, Google, Nieuws, Zoekmachine Marketing jan 17, 2020
Uitbreiding Google tekstadvertenties
By Digital Media Enzo AdWords, Google, Zoekmachine Marketing sep 25, 2018
Goed nieuws van Google voor alle adverteerders die met behulp van Search Engine advertisement campagne voeren; onlangs is er een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de Google tekstadvertenties. Hierdoor is het nu mogelijk om je advertenties langer te maken en dat betekent dat het kiezen voor de gewenste teksten iets is vergemakkelijkt; je hebt immers meer[…]
YouTube for Performance voor meer conversies
By Digital Media Enzo AdWords, Conversie, Video, YouTube jul 24, 2018
Wist je dat YouTube, na Google, de meest gebruikte zoekmachine is? Er vinden wekelijks maar liefst 3 miljard zoekopdrachten plaats, het platform kent ruim een miljard gebruikers en op dagelijkse basis wordt er voor een miljard uur aan video bekeken! Daarom werd het voor Google (eigenaar van YouTube) tijd om YouTube, naast het kanaal voor[…]
Google Responsive Search ad en cross-device tracking
By Digital Media Enzo AdWords, Google, Google Analytics, Statistieken, Zoekmachine Marketing jul 19, 2018
Tijdens het Google marketing live evenement in juni dit jaar, heeft Google weer een aantal nieuwe updates bekend gemaakt. Een zijn aantal zullen we hieronder verder toelichten. Denk bijvoorbeeld aan de vernieuwde zoekadvertentie; de Responsive Search ad. Ook wordt de mogelijkheid van cross-device tracking binnen Google Analytics beter gemaakt en is Google druk bezig met[…]
Mobiele toegankelijkheid en gebruikersgemak
By Digital Media Enzo AdWords, SEO, Zoekmachine Marketing sep 25, 2017
We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten[…]