Browsing category:

AdWords


Google

Goed nieuws van Google voor alle adverteerders die met behulp van Search Engine advertisement campagne voeren; onlangs is er een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de Google tekstadvertenties. Hierdoor is het nu mogelijk om je advertenties langer te maken en dat betekent dat het kiezen voor de gewenste teksten iets is vergemakkelijkt; je hebt immers meer ruimte om je verhaal te doen. Meer ruimte voor je USP’s, meer ruimte voor je product of dienst. Wat is[…]

Read More

YouTube for Performance

Wist je dat YouTube, na Google, de meest gebruikte zoekmachine is? Er vinden wekelijks maar liefst 3 miljard zoekopdrachten plaats, het platform kent ruim een miljard gebruikers en op dagelijkse basis wordt er voor een miljard uur aan video bekeken! Daarom werd het voor Google (eigenaar van YouTube) tijd om YouTube, naast het kanaal voor branding, in te gaan zetten voor daadwerkelijke conversies of leads met behulp van YouTube for Performance. De advertentie vormen YouTube[…]

Read More

Google phone

Tijdens het Google marketing live evenement in juni dit jaar, heeft Google weer een aantal nieuwe updates bekend gemaakt. Een zijn aantal zullen we hieronder verder toelichten. Denk bijvoorbeeld aan de vernieuwde zoekadvertentie; de Responsive Search ad. Ook wordt de mogelijkheid van cross-device tracking binnen Google Analytics beter gemaakt en is Google druk bezig met het doorvoeren van een rebranding. Responsive Search ad De eerste update gaat over de Responsive Search ad, welke momenteel slechts[…]

Read More

We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten de desktop zoekopdrachten ruimschoots voorbij geschoten. Is jouw website mobiel proof? Voor het goed presteren van je website is het[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als we kijken naar andere onderzoeken, dan ligt het marktaandeel Bing iets lager dan ze zelf beweren, namelijk rond de 7%.[…]

Read More