Browsing category:

Zoekmachine Marketing


Google Bellen advertenties

In het najaar van 2018 voerde Google een grote verandering door binnen de in 2016 geïntroduceerde Expanded Text Ads, door de lengte van de koppen en beschrijvingen uit te breiden. Ook werden diverse geautomatiseerde extensies toegevoegd. Binnenkort zal er weer een update worden doorgevoerd, ditmaal zullen de bellen-advertenties worden uitgebreid. 2016 voerde Google al een grote verandering door binnen de reguliere tekst advertenties, namelijk met de invoering van . Binnenkort zal er weer een update worden doorgevoerd[…]

Read More

Adverteren op Pinterest

Het heeft enige tijd geduurd, maar het populaire Pinterest is nu ook in Nederland gestart met de uitrol van advertentie mogelijkheden voor adverteerders. In diverse andere landen zoals de VS is dit overigens al jaren mogelijk, zoals hier ook al eerder aan bod kwam. Onlangs beten Scotch & Soda, Allerhande en Ikea in Nederland het spits af met Promoted Pins. Ook benieuwd welke mogelijkheden er zijn om te adverteren op Pinterest? Lees er meer over[…]

Read More

App Annie

De app markt verandert in rap tempo, het is dan ook een uitdaging om up-to-date te blijven. Maakt jouw doelgroep veel gebruik van apps? Welke apps zijn populair? Of wil je de statistieken van je gebruikers op jouw app graag verder analyseren om je business te verbeteren? Het Amerikaanse databedrijf App Annie brengt al jarenlang licht in de duisternis op het gebied van app analytics en biedt ook de meest actuele app markt data. Vele[…]

Read More

Google

Goed nieuws van Google voor alle adverteerders die met behulp van Search Engine advertisement campagne voeren; onlangs is er een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de Google tekstadvertenties. Hierdoor is het nu mogelijk om je advertenties langer te maken en dat betekent dat het kiezen voor de gewenste teksten iets is vergemakkelijkt; je hebt immers meer ruimte om je verhaal te doen. Meer ruimte voor je USP’s, meer ruimte voor je product of dienst. Wat is[…]

Read More

YouTube for Performance

Wist je dat YouTube, na Google, de meest gebruikte zoekmachine is? Er vinden wekelijks maar liefst 3 miljard zoekopdrachten plaats, het platform kent ruim een miljard gebruikers en op dagelijkse basis wordt er voor een miljard uur aan video bekeken! Daarom werd het voor Google (eigenaar van YouTube) tijd om YouTube, naast het kanaal voor branding, in te gaan zetten voor daadwerkelijke conversies of leads met behulp van YouTube for Performance. De advertentie vormen YouTube[…]

Read More