Browsing category:

Streaming


Programmatic radio

Begin dit jaar hebben we het al eens gehad over adverteren binnen streaming diensten of online radio zenders met programmatic radio (lees deze blog) en de voordelen hiervan. Maar wist je dat er, naast de hoofdzenders, ook vele tientallen themazenders zijn waar last minute nog op geadverteerd kan worden met behulp van audio of video spots? Zo hebben de zenders 100%NL, Slam!, Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica met ruim 50+ zenders[…]

Read More

Spotify skippable

Er is veel beweging binnen de streaming muziekdiensten markt. Uiteraard was daar de komst van YouTube Music eerder dit jaar en deze maand kondigde Spotify aan te gaan testen met Spotify skippable ads. Verder is nieuwkomer Primephonic in Nederland onlangs live gegaan. Hoog tijd voor een update. Spotify test met skippable ads in Australië Momenteel onderzoekt Spotify in Australië hoe gebruikers reageren op het toevoegen van skippable ads binnen de gratis versie. Personen zonder betaald[…]

Read More

Netflix

De populariteit van Netflix lijkt niet stuk te kunnen gaan. Onlangs publiceerde de streamingdienst de nieuwe kwartaalcijfers die wel wat minder goed bleken dan verwacht, het aantal abonnees groeide wereldwijd ‘slechts’ met 5,15 miljoen, in plaats van de door het bedrijf in Q1 verwachte 6,34 miljoen. Desalniettemin blijft Netflix volop in ontwikkeling en volgen de berichten over nieuwe mogelijkheden elkaar in snel tempo op. Wij hebben de laatste nieuwtjes op een rij gezet. Netflix lanceert[…]

Read More

YouTube Music

Tijdens onze seminar kwam het al aan bod, YouTube Music de nieuwe muziekdienst van Google, is sinds 22 mei beschikbaar in de Verenigde Staten, Australië, Nieuw Zeeland, Mexico en Zuid Korea. Op dat moment werd ook bekendgemaakt dat verderop in 2018, de uitrol naar andere landen zou plaatsvinden. Deze uitrol is nu gestart en er zitten onder meer 11 Europese landen bij, helaas ontbreekt de Benelux vooralsnog. Wat is YouTube Music? YouTube Music is een[…]

Read More

programmatic radio

Radiozender Qmusic heeft de stap gezet in de wereld van programmatic met programmatic radio. Hierdoor is het mogelijk om digitale luisteraars van de zender via smartphones, tablets, desktops en laptops geautomatiseerd te bereiken met specifieke targeting opties. Bij Qmusic zijn nu de mogelijkheden om advertenties in te kopen op basis van de locatie van de luisteraar, dynamische advertenties, retargeting en programmatic. Hiermee kan er efficiënter en meer relevanter bereik worden opgebouwd, doordat er minder waste[…]

Read More