Onlangs introduceerde Google de Nederlandse uitvoering van spraakherkenningssoftware Google Assistant. Mede door deze ontwikkeling komt voice search steeds meer in de schijnwerpers te staan en terecht vinden wij. Het aantal gesproken zoekopdrachten neemt namelijk in een razendsnel tempo toe, een belangrijke trend om in de gaten te houden en die zeker aandacht vereist. Wat is[…]
Browsing category:
SEO
Belangrijk nieuws op het gebied van website analyse. Onlangs kondigde Google dan eindelijk de introductie aan van de nieuwe Google Search Console, welke over maar liefst 16 maanden aan data beschikt. Reeds in 2013 werd er gesproken over extra data van een jaar, maar dit blijkt uiteindelijk dus 16 maanden te zijn geworden. Tot nu[…]
Google verlengt meta descriptions
By Digital Media Enzo Google, SEO, Zoekmachine Marketing jan 17, 2018
Om de organische vindbaarheid van je website binnen Google te optimaliseren, is het belangrijk om de ontwikkelingen van de factoren die hier van invloed op zijn (zoals onder meer meta descriptions), op de voet te volgen. Google pastte onlangs de richtlijnen aan en via deze blog brengen we je hier graag van op de hoogte.[…]
Mobiele toegankelijkheid en gebruikersgemak
By Digital Media Enzo AdWords, SEO, Zoekmachine Marketing sep 25, 2017
We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten[…]
Het is de basis van SEO: hoe gebruiksvriendelijker je website is, hoe beter deze wordt beoordeeld door Google. Denk hierbij aan websites die veilig en prettig leesbaar zijn, ongeacht het apparaat dat wordt gebruikt. Zoals bekend, is het ook erg belangrijk dat de mobiele website helemaal in orde is. Zeker omdat het gebruik hiervan steeds meer stijgt[…]