Browsing category:

Programmatic


Digital Out of Home

De Out of Home markt is de afgelopen jaren steeds verder aan het digitaliseren door de uitbreiding van digitale schermen, ook wel Digital Out of Home (DOOH) genoemd. Onderzoek van Nielsen laat zien dat het marktaandeel van Digital Out of Home met zeer grote stappen stijgt. Waar het marktaandeel in 2016 nog slechts 5% was, lag het DOOH aandeel in 2018 binnen de totale Out of Home markt op 30%! Digital Out of Home ook[…]

Read More

Programmatic_HPTO

Programmatic campagne voeren Al jarenlang behoort het verzorgen van programmatic advertentie campagnes tot één van onze diensten. Door de jaren heen zien wij de ontwikkelingen in deze markt fors toenemen. Zo komen er steeds meer nieuwe advertentievormen bij en breiden de spelers in het veld, en daarmee ook de mediumtypen, zich razendsnel uit. Wij merken echter regelmatig dat het idee leeft dat programmatic Display campagnes uitsluitend mogelijk zijn via standaard IAB formaten. Graag zetten wij[…]

Read More

Programmatic radio

Begin dit jaar hebben we het al eens gehad over adverteren binnen streaming diensten of online radio zenders met programmatic radio (lees deze blog) en de voordelen hiervan. Maar wist je dat er, naast de hoofdzenders, ook vele tientallen themazenders zijn waar last minute nog op geadverteerd kan worden met behulp van audio of video spots? Zo hebben de zenders 100%NL, Slam!, Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica met ruim 50+ zenders[…]

Read More

Uit cijfers van de ANWB blijkt dat het aantal files in het eerste kwartaal van 2018 flink zijn toegenomen met ruim 25%! De drukste momenten zijn de dinsdagochtend en donderdagmiddag. Dit terwijl de drukte in 2017 redelijk gelijk was gebleven. Een ergernis uiteraard voor veel automobilisten, maar een kans voor Digital Out of Home campagnes door hier juist op in te spelen. De kans voor Digital Out of Home advertisement Digital Out of Home advertisement[…]

Read More

Ook dit jaar heeft Deloitte in opdracht van IAB Nederland het Online Ad Spend Study uitgevoerd. En wat blijkt: online adverteren is na een groei van 9%, ten opzichte van vorig jaar, groter dan alle traditionele media tezamen. Er werd voor ruim 1,8 miljard euro uitgegeven aan digitale advertentie campagnes. Search Engine Advertisement de grootste Zoals eigenlijk wel verwacht, werd ook in 2017 het meest gespendeerd aan Search Engine Advertisement campagnes. De zoekmachines zijn immers[…]

Read More