Browsing category:

Online Advertisement


YouTube gesponsorde content

Naast de bekende betaalde advertentie mogelijkheden op YouTube, waaronder onder andere Prerolls en Discovery zoek advertenties, zijn er ook mogelijkheden om influencers voor je product of dienst in te zetten. Door het gebruik van grote/invloedrijke of juist niche vloggers, kan een doelgroep op een andere manier bereikt worden. Bij deze vorm van marketing is de uitvoering[…]

Read More

De netto mediabestedingen over de eerste helft van 2017 zijn weer bekend! De nieuwe cijfers van marktonderzoeker Nielsen laten zien dat de netto mediabestedingen in Nederland in het eerste halfjaar met 2,6 procent gestegen zijn tot 1,9 miljard euro. Daling van bijna alle mediumtypen, met uitzondering van online en bioscoopreclame Echter bijna alle mediumtypen laten[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als[…]

Read More

SEA-Retargeting

Sinds afgelopen maand is het mogelijk om meer data tussen Google en YouTube (onderdeel van Google) te gebruiken in de retargeting van je online campagne. Zo kan er SEA retargeting (Search Engine Advertisement) toegepast worden op basis van gegevens vanuit YouTube. Door de hoeveelheid data en video’s die beschikbaar zijn binnen YouTube is dit weer[…]

Read More