Browsing category:

Online Advertisement


Programmatic_HPTO

Al jarenlang behoort het verzorgen van programmatic advertentie campagnes tot één van onze diensten. Door de jaren heen zien wij de ontwikkelingen in deze markt fors toenemen. Zo komen er steeds meer nieuwe advertentievormen bij en breiden de spelers in het veld, en daarmee ook de mediumtypen, zich razendsnel uit. Wij merken echter regelmatig dat het idee leeft dat programmatic Display campagnes uitsluitend mogelijk zijn via standaard IAB formaten. Graag zetten wij ter inspiratie dan[…]

Read More

Adverteren-tijdens-de-feestdagen

Nu de Sint is vertrokken ligt de eerste grote feestdag van december alweer achter ons. PostNL bezorgde dit jaar met 12 miljoen een record aantal pakjes. Op naar de kerstperiode waar opnieuw van verwacht wordt dat er records gebroken zullen worden. Consumenten zijn in de maand december logischerwijs meer dan gemiddeld online actief, zeker ook ter oriëntatie van geschenken en mooie aanbiedingen. Verder worden ook vele websites, blogs en vlogs geraadpleegd om de voorbereidingen voor[…]

Read More

YouTube Kids

In 2015 introduceerde Google het videoplatform voor kinderen, YouTube Kids, in de Verenigde Staten. Onlangs heeft Google aangekondigd dat in het voorjaar van 2019 de app ook voor zowel Android als iOS gebruikers in Nederland beschikbaar zal zijn. Wat is YouTube Kids precies en wat kunnen we verwachten op het gebied van advertising? In deze blog gaan we hier verder op in. Wat is YouTube Kids? YouTube Kids is een aangepaste, kindvriendelijke versie van de[…]

Read More

Cinemagraph

Misschien heb je er wel eens over gehoord, maar het kan zomaar zijn dat de naam van deze creatie de afgelopen jaren aan je voorbij is gegaan. Toch willen wij dit nogmaals onder de aandacht brengen hier. De Cinemagraph ad is een stilstaande afbeelding, waar een bewegend video element of meerdere elementen aan worden toegevoegd. De uiting lijkt daardoor op de zeer bekende en populaire animated GIF, alleen is de Cinemagraph ad veel subtieler doordat[…]

Read More

Ook dit jaar heeft Deloitte in opdracht van IAB Nederland het Online Ad Spend Study uitgevoerd. En wat blijkt: online adverteren is na een groei van 9%, ten opzichte van vorig jaar, groter dan alle traditionele media tezamen. Er werd voor ruim 1,8 miljard euro uitgegeven aan digitale advertentie campagnes. Search Engine Advertisement de grootste Zoals eigenlijk wel verwacht, werd ook in 2017 het meest gespendeerd aan Search Engine Advertisement campagnes. De zoekmachines zijn immers[…]

Read More