Browsing category:

Apps


De onder jongeren enorm populaire app TikTok (voorheen musical.ly), is druk bezig met het testen van advertenties. Zo werd er in februari van dit jaar onder andere een advertentie van maaltijdbezorger GrubHub gespot en vorig jaar adverteerde Guess ook al met de hashtag-uitdaging; #InMyDenim. Dat er directe inkoop mogelijkheden zijn voor advertenties (in een vijftal landen in Europa) was al bekend, maar TikTok is druk bezig om dit verder uit te rollen. Voor wie niet bekend[…]

Read More

App Annie

De app markt verandert in rap tempo, het is dan ook een uitdaging om up-to-date te blijven. Maakt jouw doelgroep veel gebruik van apps? Welke apps zijn populair? Of wil je de statistieken van je gebruikers op jouw app graag verder analyseren om je business te verbeteren? Het Amerikaanse databedrijf App Annie brengt al jarenlang licht in de duisternis op het gebied van app analytics en biedt ook de meest actuele app markt data. Vele[…]

Read More

Audience Network

Dat Facebook een ontzettend hoog bereik heeft binnen bijna elk mogelijke doelgroep wisten we al lang (momenteel gaat het om 10,4 miljoen profielen). Maar dat er via het advertentiesysteem van Facebook ook op een uitgebreid netwerk (het Audience Network) geadverteerd kon worden, is voor velen nog vrij onbekend. Het Audience Network Bij veel websites en in apps – op verschillende apparaten, zoals computers, mobiele apparaten en verbonden tv’s – is het mogelijk om gemakkelijk met[…]

Read More

Adverteren op Pinterst

Pinterest is momenteel één van de hardst groeiende platforms binnen Social Media. Naar verwachting kunnen Nederlandse adverteerders in de loop van 2017 gebruik gaan maken van de advertentieproducten, wellicht al in de eerste helft van het jaar. Belangrijk dus om op de hoogte te zijn van de laatste cijfers en te weten welke advertenties er over de grens (VS, UK en sinds kort ook in Canada) reeds mogelijk zijn. Pinterest groeit hard Volgens de laatste[…]

Read More

App Store Tekstadvertentie platform

In oktober van 2016 vond de lancering plaats van het App Store advertentieplatform, meer informatie hierover en de mogelijkheden lees je in onze eerdere blog. Met meer dan 1,5 miljoen apps een mooie nieuwe manier voor marketeers om verkeer naar een app door te verwijzen en uiteindelijk installaties te realiseren. Ontwikkelaars bevinden zich in de App Store in een zeer competitieve omgeving, waar iOS gebruikers gemiddeld slechts 0-1 apps per maand installeren terwijl 87% van de tijd binnen apps[…]

Read More