Browsing category:

Mobile


In 2016 werden Apple Search ads al geïntroduceerd in de Verenigde Staten, recentelijk is deze manier van adverteren ook in Nederland mogelijk. Een mooie kans voor alle adverteerders die hun iOS-app in de spotlights willen zetten en meer app installs willen realiseren. Vooral rekening houdende met het feit dat 65% van de downloads in de App Store worden gedaan na een zoekpoging. In deze blog lees je meer over deze vorm van adverteren in de[…]

Read More

De onder jongeren enorm populaire app TikTok (voorheen musical.ly), is druk bezig met het testen van advertenties. Zo werd er in februari van dit jaar onder andere een advertentie van maaltijdbezorger GrubHub gespot en vorig jaar adverteerde Guess ook al met de hashtag-uitdaging; #InMyDenim. Dat er directe inkoop mogelijkheden zijn voor advertenties (in een vijftal landen in Europa) was al bekend, maar TikTok is druk bezig om dit verder uit te rollen. Voor wie niet bekend[…]

Read More

App Annie

De app markt verandert in rap tempo, het is dan ook een uitdaging om up-to-date te blijven. Maakt jouw doelgroep veel gebruik van apps? Welke apps zijn populair? Of wil je de statistieken van je gebruikers op jouw app graag verder analyseren om je business te verbeteren? Het Amerikaanse databedrijf App Annie brengt al jarenlang licht in de duisternis op het gebied van app analytics en biedt ook de meest actuele app markt data. Vele[…]

Read More

Mobiel bankieren

Door de explosieve groei van e-commerce van de afgelopen jaren in combinatie met het toenemende gebruik van mobiel stijgen vanzelfsprekend ook de betalingen via smartphone. Maar hoe zit het met het vertrouwen in deze vorm van betalen? En wat zijn sowieso de trends in mobiel bankieren? In het onderzoek What’s happening online 2018 van Ruigrok NetPanel komen deze onderwerpen aan bod. Wij hebben de highlights op een rij gezet. Vertrouwen in betalingen via smartphone blijft[…]

Read More

Ook dit jaar heeft Deloitte in opdracht van IAB Nederland het Online Ad Spend Study uitgevoerd. En wat blijkt: online adverteren is na een groei van 9%, ten opzichte van vorig jaar, groter dan alle traditionele media tezamen. Er werd voor ruim 1,8 miljard euro uitgegeven aan digitale advertentie campagnes. Search Engine Advertisement de grootste Zoals eigenlijk wel verwacht, werd ook in 2017 het meest gespendeerd aan Search Engine Advertisement campagnes. De zoekmachines zijn immers[…]

Read More