Netflix blijft volop in beweging

By Digital Media Enzo Mediagebruik, Netflix, Radio, Smart-TV, Streaming Reacties uitgeschakeld voor Netflix blijft volop in beweging

Netflix

De populariteit van Netflix lijkt niet stuk te kunnen gaan. Onlangs publiceerde de streamingdienst de nieuwe kwartaalcijfers die wel wat minder goed bleken dan verwacht, het aantal abonnees groeide wereldwijd ‘slechts’ met 5,15 miljoen, in plaats van de door het bedrijf in Q1 verwachte 6,34 miljoen. Desalniettemin blijft Netflix volop in ontwikkeling en volgen de berichten over nieuwe mogelijkheden elkaar in snel tempo op. Wij hebben de laatste nieuwtjes op een rij gezet.

Netflix lanceert volgend jaar eigen radiozender

We beginnen met een opvallend nieuwtje, Netflix komt met een eigen radiozender. Het is voor het eerst dat Netflix een dienst aanbiedt die niets te maken heeft met video. De zender zal in januari 2019 van start gaan en met name stand-up comedy gaan brengen bestaande uit fragmenten en hoogtepunten van de comedyshows die ook op Netflix te zien zijn. Er zal daarbij een combinatie van nieuw en bestaand materiaal gemaakt worden. Het bedrijf gaat voor de radiozender een partnerschap aan met Sirius XM, die nu radio via satelliet en online aanbiedt.

Nieuw design voor tv-apps

Binnenkort wordt het navigeren op de Netflix-app op tv een stuk simpeler. Momenteel wordt er wereldwijd een update uitgerold op apps van smart tv’s, spelcomputers en settopboxen meldt de steamingdienst in een recente blogpost. De interface is aangepast met een menu aan de zijkant, waarmee gebruikers direct naar afdelingen binnen de app kunnen bladeren, zoals films en series.

Ook biedt het menu snel toegang tot de kijklijst van gebruikers en wordt meteen zichtbaar welke titels de laatste tijd aan Netflix zijn toegevoegd. Een simpeler ontwerp van de app was nodig, omdat navigeren met een afstandsbediening een stuk lastiger gaat dan op een smartphone of tablet.

Hoogste bereik binnen VOD diensten

In Nederland wordt er gemiddeld 28 minuten per dag gekeken naar content van VOD diensten zoals Netflix. Binnen de doelgroep 12 – 40 jaar is dit zelfs 47 minuten per dag. Netflix bereikt 35 procent van de huishoudens in ons land en is daarmee de grootste speler.

  • Share: