LinkedIn introduceert Conversation ads

By Digital Media Enzo LinkedIn, Social Media Reacties uitgeschakeld voor LinkedIn introduceert Conversation ads

Het zakelijk platform LinkedIn blijft, zeker ook nu, volop in beweging. Onlangs is er een nieuwe advertentievorm aan het portfolio toegevoegd: de Conversation ad. Deze advertentie ligt in het verlengde van de reeds bekende InMails, maar biedt meer opties tot een gepersonaliseerde ervaring: interessant! Verder biedt LinkedIn momenteel extra ondersteuning aan in personeelswerving voor cruciale beroepen. In deze blog lichten we deze ontwikkelingen verder toe.

Conversation ads

In 2016 werden de gesponsorde InMails geïntroduceerd, ofwel gesponsorde privéberichten. Je kunt deze advertenties op dezelfde wijze targeten als sponsored content en text ads op LinkedIn. De InMails worden afgeleverd op het moment dat mensen actief zijn op het platform. Bij een Conversation ad verstuur je ook een InMail direct in de privé-inbox van je doelgroep, met daarin één of meerdere call-to-actions buttons. Deze advertenties zijn echter enkel mogelijk wanneer het campagnedoel ingesteld is op website visits of lead gen forms. Dus de ontvanger zal aan het einde van de route altijd ofwel een lead gen form openen of een landingspagina bezoeken, maar kiest zelf de route. Door de vragen te beantwoorden wordt de ervaring persoonlijker. Zie hieronder ook het voorbeeld.

 

LinkedInConversationAd

 

Gratis vacatures plaatsen voor cruciale beroepen

LinkedIn biedt momenteel extra ondersteuning aan voor bedrijven en organisaties in de cruciale beroepen. Denk daarbij aan de gezondheidszorg, supermarkten, pakketbezorging en de logistiek die zich inzet voor de toevoer van primaire middelen en non-profit organisaties. Van 1 april tot en met 30 juni kunnen zij gratis vacatures plaatsen voor functies in de vitale sector. Daarnaast introduceerde LinkedIn een aantal andere initiatieven ter verdere ondersteuning. Dit zijn:
– Medische professionals koppelen aan urgente vacatures in de gezondheidszorg;
– Inzet van LinkedIn’s eigen recruiters om te helpen bij het vervullen van urgente vacatures;
– HR professionals in de gezondheidszorg ondersteunen met gratis inzichten.
Meer over deze initiatieven is hier terug te vinden.

Ook weten hoe je LinkedIn kan inzetten voor jouw merk? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

  • Share: