Programmatic adverteren met impact

By Digital Media Enzo Nieuws, Online Advertisement, Programmatic, Video Reacties uitgeschakeld voor Programmatic adverteren met impact

Programmatic_HPTO

Programmatic campagne voeren

Al jarenlang behoort het verzorgen van programmatic advertentie campagnes tot één van onze diensten. Door de jaren heen zien wij de ontwikkelingen in deze markt fors toenemen. Zo komen er steeds meer nieuwe advertentievormen bij en breiden de spelers in het veld, en daarmee ook de mediumtypen, zich razendsnel uit. Wij merken echter regelmatig dat het idee leeft dat programmatic Display campagnes uitsluitend mogelijk zijn via standaard IAB formaten. Graag zetten wij ter inspiratie dan ook enkele grote impactvolle formaten in de schijnwerpers voor zowel Display als Video advertisement.

APTO, Billboard en Half Page ad

De APTO (Automated Page Take Over) of ook wel skin genaamd, bestaat uit een schermvullend stilstaand formaat van bijvoorbeeld 1.800 x 1.000 pixels wat de gehele achtergrond van een website bestrijkt. Zoals hieronder te zien is valt de content van de website hier overheen. Afhankelijk van de website selectie kan er eventueel gelijktijdig nog een combinatie gemaakt worden met een ander formaat, bijvoorbeeld een Leaderboard of Billboard. Maar ook het losse Billboard (970 x 250 pixels) en een Half Page ad (300 x 600 pixels) zijn mooie voorbeelden van XL formaten. Uiterst geschikt voor branding campagnes!

Interstitial

Speciaal voor uitlevering binnen mobiele telefoons is de Interstitial een mooi voorbeeld. De interstitial is een full-screen formaat en wordt weergegeven tussen schermen tijdens de navigatie in mobiele apps, maar ook binnen browsers. De advertentie wordt vertoond aan gebruikers op natuurlijke overgangspunten, zoals tijdens het openen van een pagina of wanneer bijvoorbeeld een nieuw level van een game app wordt geladen.

Interstitial

Outstream video

Een Outstream video advertentie (ook wel native of inread video) is een video uiting die zich aanpast naar het formaat van de website (artikel) en het device. Het unieke aan deze uiting is dat de advertentie tussen de content van een artikel verschijnt. Hierdoor wordt video pas geladen en getoond wanneer iemand een artikel aan het lezen is en scoort de uiting dan ook goed qua viewability en afspeelratio. De advertentie start in de meeste gevallen automatisch, waarbij het geluid altijd user initated is. Het voordeel van dit advertentieformaat, voor sommige publishers, is dat het hierdoor geen vereiste is om video content op de website te hebben, wat bij een Instream video uiting wel noodzakelijk is.

 

Parool_Inread

Preroll

Naast de Outstream video is het ook mogelijk om de welbekende Preroll op programmatic basis in te kopen. Hiermee wordt de video voorafgaand aan de opgevraagde video afgespeeld. De uitlevering kan zowel plaatsvinden binnen websites, maar het is ook mogelijk om dit binnen apps uit te rollen. Afhankelijk van de publisher zijn er mogelijkheden voor het wel/danwel niet overslaan van de video.

TalkingTom_Preroll iPad

OVX header

Tot slot brengen we een impactvolle manier van adverteren onder de aandacht waarbij er een combinatie van display met video wordt gemaakt. In een OXV header wordt de video met autoplay getoond in een billboard positie. Het aantal titels waarop dit formaat beschikbaar is, is nog beperkt maar wij verwachten dat er steeds meer van dit soort opvallende mogelijkheden met video ook binnen de RTB markt zullen bijkomen.

OVX header

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van programmatic adverteren? Neem gerust contact met ons op.

  • Share: