Google bellen-advertenties worden uitgebreid

By Digital Media Enzo Google, Zoekmachine Marketing Reacties uitgeschakeld voor Google bellen-advertenties worden uitgebreid

Google Bellen advertenties

In het najaar van 2018 voerde Google een grote verandering door binnen de in 2016 geïntroduceerde Expanded Text Ads, door de lengte van de koppen en beschrijvingen uit te breiden. Ook werden diverse geautomatiseerde extensies toegevoegd. Binnenkort zal er weer een update worden doorgevoerd, ditmaal zullen de bellen-advertenties worden uitgebreid.

2016 voerde Google al een grote verandering door binnen de reguliere tekst advertenties, namelijk met de invoering van . Binnenkort zal er weer een update worden doorgevoerd binnen Google, ditmaal zullen de bellen-advertenties worden uitgebreid.

Wat gaat er veranderen?

Door de uitbreiding is er ten eerste meer ruimte voor tekst beschikbaar. Zo zal de titel worden gewijzigd van 25 tekens naar tweemaal 30 tekens. En ook de omschrijving zal worden vergroot met 10 tekens naar een maximum van 90 tekens.

Google Bellen advertenties

Verder merkte Google dat de ruimte voor de bedrijfsnaam in combinatie met een pakkende titel krap werd om mooi passend te krijgen. Om die reden zal de bedrijfsnaam met de update een nieuwe plek krijgen, namelijk voorafgaand aan de beschrijving. In de beschrijving blijft het wel van belang om helder en transparant te zijn over de afzender om consumenten te beschermen tegen fraude., misleidende, ongepaste of schadelijke inhoud.

Wanneer de uitrol exact gaat plaatsvinden en of dit voor alle landen geldt is nog niet bekend, in hun blog wordt in ieder geval gesproken over enkele weken.

Waar moet je op letten bij bellen-advertenties?

Wanneer er enkel gebruik wordt gemaakt van een bellen-advertentie (dit geldt ook voor bel extensies in reguliere tekst advertenties), is het zeer belangrijk dat de campagne (of extensie) enkel actief is wanneer je als bedrijf bereikbaar bent. Niets is zo frustrerend voor een klant om alsnog geen contact te kunnen leggen, zo voorkom je ook direct onnodige kosten. Een voorbeeld hiervan is hieronder te vinden. Ondanks het feit dat de dansschool gesloten is, wordt er wel gebruik gemaakt van Google bellen-advertenties.

Zoekopdracht Google bellen-advertentie

  • Share: