Google Ads in nieuw jasje op desktop

By Digital Media Enzo AdWords, Google, Nieuws, Zoekmachine Marketing Reacties uitgeschakeld voor Google Ads in nieuw jasje op desktop

Is het je al opgevallen tijdens het Googelen? De Google Ads hebben op desktop een nieuw jasje gekregen. Google labelt advertenties voortaan in het zwart in plaats van het in 2017 geïntroduceerde groene label. Het label wordt nu voor het eerst bovenaan de advertentie weergegeven, samen met de zichtbare URL, beide in het zwart. Wat is er precies verandert? In deze blog lees je er meer over.

Google rolt ‘black label’ op desktop uit

De zwarte labels van de Google Ads zijn niet helemaal nieuw. Deze waren namelijk reeds zichtbaar in de mobiele zoekresultaten, Google is in mei vorig jaar gestart met de uitrol hiervan. De uitlevering op desktops is wel nieuw, de zwarte advertentielabels worden dus bovenaan de advertentie in het bold geplaatst en zijn overigens niet langer voorzien van een kader om het woord ‘Advertentie’. Zie ook het onderstaande voorbeeld. De specificaties van de Google Ads zijn vooralsnog verder niet gewijzigd.

 

Favicons binnen de organische zoekresultaten

Naast de nieuwe zwarte advertentielabels, is er nog een andere opvallende wijziging binnen de zoekresultaten. Ook de organische resultaten hebben namelijk een ander uiterlijk, deze worden nu onder meer geplaatst met de ‘favicon’ van de betreffende website, ook wel de pagina-icoon genoemd. Qua structuur en opbouw sluit het organische zoekresultaat nu nauw aan op het uiterlijk van de advertenties. Google is nog volop aan het testen hiermee, momenteel zijn de favicons uitsluitend zichtbaar bij de mobiele weergave. We zijn erg benieuwd of we deze aanpassing ook terug gaan zien in de resultaten, we houden het scherp in de gaten!

  • Share: