Gebruik van TikTok in Nederland groeit razendsnel

By Digital Media Enzo Social Media, TikTok Reacties uitgeschakeld voor Gebruik van TikTok in Nederland groeit razendsnel

TikTok

De afgelopen maanden is het bereik van alle populaire online platforms stijgende vanwege de veranderde mediaconsumptie. Het aantal Nederlandse TikTok gebruikers is sinds begin dit jaar met maar liefst 1 miljoen gestegen. De teller staat nu op 3,5 miljoen gebruikers, zo meldde TikTok onlangs. Voor alle adverteerders die zich richten op jongeren tot 18 jaar is dit een belangrijke ontwikkeling. Hoort dit platform bijvoorbeeld ook in jouw online strategie? Wat weet jij over TikTok?

TikTok in Nederland

TikTok, dat in thuisland China onder de naam Douyin actief is, telt inmiddels wereldwijd ruim een miljard gebruikers. In Nederland is de app populair bij jongeren, zeker onder basisschoolscholieren en dan bij name bij meisjes. De gemiddelde gebruiksduur in Nederland ligt nu op 1 uur per dag, fors dus! Grote TikTok accounts in Nederland zijn bijvoorbeeld die van Markie Lucas (@markie.ly),  Antonie Lokhorst (@antonielokhorst) en Sara Dol (@officialsaarx). Verder zien we dat ook de sportwereld steeds meer van zich laat horen op TikTok. In Nederland is het account van AJAX (@afcajax) bijvoorbeeld al flink. Verder zien we ook dat grote influencers, die we met name kennen van platforms als YouTube en Instagram, ook steeds vaker terug te vinden zijn op TikTok. Denk bijvoorbeeld aan Dylan Haegens (@dhaegens), Enzo Knol (@enzoknolyt) en Kwebbelkop (@kwebbelkop). Onlangs voegde ook Jumbo Supermarkten het account @jumbo_werkt toe. Hun argumentatie hierbij was de volgende: “Om ons Employer Brand te versterken, de jonge(re) generatie te bereiken voor onze bijbanen én om te laten zien ‘dat het gebeurt bij Jumbo’ gaan we naast LinkedIn, Instagram & Facebook nu ook TikTok als social mediakanaal voor “Jumbo Werkt” inzetten.”

Adverteren enzo op TikTok

Zelf aanwezig zijn als merk op TikTok kan op verschillende manieren. Je kunt zelf een account maken, regelmatig content plaatsen en vervolgens aan de interactie met je community gaan werken. Verder is het mogelijk om met influencers een commerciële samenwerking aan te gaan. Zo zie je bij de grotere accounts bijvoorbeeld regelmatig challenges langskomen die gekoppeld zijn aan een merk. Tot slot is het ook mogelijk om te adverteren op TikTok, bijvoorbeeld met behulp van korte verticale video’s zoals je dat ook kunt op Snapchat of Instagram. De mogelijkheden ontwikkelen snel en we volgen het op de voet. Wil jij eens sparren met ons over TikTok? Neem gerust contact op!

 

  • Share:

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410