Een nieuw tijdperk met nieuwe ontwikkelingen

By Digital Media Enzo Blockchain, dataenzo, DMENZO Reacties uitgeschakeld voor Een nieuw tijdperk met nieuwe ontwikkelingen

Eddy de Heij blockchaintechnologie

Enige tijd terug was al te lezen hoe de ZO Media Groep, Blockchain Enzo introduceerde en in de tussentijd hebben we niet stilgezeten!

Digital Media Enzo | Inspelen op de laatste ontwikkelingen

Dankzij onze jarenlange ervaring binnen de (internationale) online markt en dankzij de flexibele opbouw van onze organisatie, kunnen we zonder probleem inspelen op ontwikkelingen die we dagelijks in de markt tegenkomen. Zelfs als deze nieuwe initiatieven om een iets andere aanpak vragen dan de normale en wellicht meer traditionele online aanpak.

Niet alleen zorgt dit ervoor dat we als organisatie meegaan met de tijd, maar ook zijn we op deze manier altijd op de hoogte van de laatste digitale ontwikkelingen en marketingtrends. Dit kunnen we dan weer toepassen bij onze bestaande relaties en de dagelijkse werkzaamheden.

Blockchain Enzo in de praktijk

Zoals je ongetwijfeld weet zijn veel nieuwe ideeën gebaseerd op de blockchaintechnologie. Het gaat een beetje ver om hier nu heel diep op in te gaan, maar één van de redelijk nieuwe manieren om hier kapitaal voor op te halen, is een ICO, een zogenaamde Initial Coin Offering. Op deze manier betalen meerdere investeerders voor zogenaamde tokens, een betaaleenheid die je dan kan gebruiken/inwisselen voor vaak op blockchain gebaseerde nieuwe diensten.

 

Maar wat betekent deze bovenstaande introductie precies in de praktijk?

Eddy de Heij, founder van de ZO Media Groep en daarmee grondlegger van DMENZO aan het woord:

Waar ben je op dit moment naast DMENZO veel mee bezig?

Wat veel van onze klanten en relaties wellicht niet weten is dat we onze aanpak met DMENZO en DataEnzo ook internationaal onder de aandacht brengen. New York, Singapore, Barcelona en Dubai, in al deze landen hebben we bijvoorbeeld DataEnzo, ons inhouse-ontwikkelde Analytics Campaign Dashboard laten zien aan partijen die bezig zijn met ICO’s en blockchain initiatieven.

Rondom een ICO is (digitale) marketing logischerwijs van groot belang; potentiële investeerders dienen op de hoogte te worden gebracht dat ze deel kunnen nemen aan een ICO en tokens kunnen bemachtigen/investeren.

Op één van deze presentaties in het buitenland werden we gevraagd om de marketing en campagnes rondom een ICO en het vervolgtraject te verzorgen. Dit vervolgtraject komt meestal nadat het kapitaal is binnengehaald en men de nieuwe dienst in de markt wil zetten of gebruikers wil werven.

Onze aanpak sloeg aan en mede dankzij DataEnzo kregen we een goed inzicht in het gedrag van de potentiële ‘gebruiker’.

Welke invloed heeft dit voor je rol binnen de ZO Media Groep?

Door mijzelf, en daarmee het team te blijven vernieuwen en inspireren, groeien we mee in de ontwikkelingen die online spelen. De markt staat niet stil en nieuwe expertise is hierbij altijd welkom. Mijn rol binnen de ZO Media Groep is dan ook verder niet gewijzigd.

Hoewel ik op de voorgrond niet zozeer meer betrokken ben, is dat op de achtergrond niet anders dan anders. We investeren als DMENZO met onder andere expertise en tijd in technologiebedrijven in bijvoorbeeld Barcelona en New York en gebruiken deze kennis om – naast het adviseren van onze (potentiële) klanten, het inkopen van relevante media, de monitoring en optimalisatie hiervan – dergelijke data om te zetten in informatie om zo als bedrijf verder te ontwikkelen en succesvolle campagnes uit te rollen…

Wil je eens van gedachten wisselen met ons hoe blockchain technologie binnen jouw organisatie toepasbaar zou kunnen zijn? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Share: