Digital Out of Home stijgt naar 30% marktaandeel

By Digital Media Enzo Digital Out of Home, Out of Home, Programmatic Reacties uitgeschakeld voor Digital Out of Home stijgt naar 30% marktaandeel

Digital Out of Home

De Out of Home markt is de afgelopen jaren steeds verder aan het digitaliseren door de uitbreiding van digitale schermen, ook wel (DOOH) genoemd. Onderzoek van Nielsen laat zien dat het marktaandeel van met zeer grote stappen stijgt. Waar het marktaandeel in 2016 nog slechts 5% was, lag het DOOH aandeel in 2018 binnen de totale Out of Home markt op 30%!

Digital Out of Home ook programmatic

Als digitaal mediabureau krijgen we steeds vaker te maken met DOOH campagnes. Dit komt doordat de manier van inkoop (programmatic) in sommige gevallen overeen komt met de inkoop van online media. Hierdoor kunnen we binnen een DSP (Demand Side Platform) real time forecasts maken, campagnes inboeken en bijsturen waar nodig. Ook zijn er vele factoren waar we rekening mee kunnen houden tijdens een campagne. Denk aan het tijdstip, het weer of bijvoorbeeld de locatie van het object. Zo kun je middels HTML5 creaties de digitale posters nog relevanter maken door bijvoorbeeld de afstand naar de dichtstbijzijnde winkel te tonen.

JIC Buitenreclame Onderzoek

Ten opzichte van online is het bereik van een Out of Home campagne altijd lastiger te meten, aangezien een consistente definitie voor de bereiksbepaling uitbleef. Hierdoor was het vrijwel onmogelijk om DOOH tarieven goed met elkaar te vergelijken. Daar gaat, naar verwachting, in 2020 verandering in komen door het presenteren van een nieuwe methodiek! Nog voor de zomer zal JIC BRO een request for proposal uitsturen, waarin geïnteresseerde partijen worden opgeroepen mee te dingen naar een nieuwe methodiek voor het meten van bereik, contacten en audience van Buitenreclame. Meer informatie is te vinden op de website van Buitenreclame Onderzoek.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Digital Out of Home? Neem dan gerust contact met ons op. Het is ook mogelijk om een DOOH campagne te combineren met een traditionele Out of Home campagne, we maken dan samen met onze outdoor partner een passend voorstel waarin de inzetten elkaar aanvullen en versterken.

  • Share:

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410