Adverteren met Apple Search ads

By Digital Media Enzo App Store, Apple, Apps Reacties uitgeschakeld voor Adverteren met Apple Search ads

In 2016 werden Apple Search ads al geïntroduceerd in de Verenigde Staten, recentelijk is deze manier van adverteren ook in Nederland mogelijk. Een mooie kans voor alle adverteerders die hun iOS-app in de spotlights willen zetten en meer app installs willen realiseren. Vooral rekening houdende met het feit dat 65% van de downloads in de App Store worden gedaan na een zoekpoging. In deze blog lees je meer over deze vorm van adverteren in de App Store.

Wat zijn Apple Search ads?

In de App Store zijn tal van verschillende apps te vinden. Je applicatie hierbinnen goed zichtbaar maken is dan ook een uitdaging. Via de Apple Search ads komt jouw app echter bovenaan te staan in de zoekresultaten. De advertenties worden daarnaast gekenmerkt door hun lichtblauwe achtergrond en de tekst ‘Reclame’.

Adverteren in de App Store

Als we kijken naar de targeting mogelijkheden zijn er verschillende opties. Uiteraard kan er met behulp van relevante zoekwoorden geadverteerd worden maar denk ook aan socio-demografische kenmerken en regio. Daarnaast is het mogelijk om door middel van advertentieplanning te bepalen wanneer advertenties wel en niet worden weergegeven. Overigens wordt het adverteren op irrelevante zoektermen logischerwijs niet geaccepteerd door Apple. Meer weten over deze manier van adverteren in de App Store? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

  • Share: