Adverteren tijdens de feestdagen

By Digital Media Enzo Conversiefactoren, Online Advertisement Reacties uitgeschakeld voor Adverteren tijdens de feestdagen

Adverteren-tijdens-de-feestdagen

Nu de Sint is vertrokken ligt de eerste grote feestdag van december alweer achter ons. PostNL bezorgde dit jaar met 12 miljoen een record aantal pakjes. Op naar de kerstperiode waar opnieuw van verwacht wordt dat er records gebroken zullen worden. Consumenten zijn in de maand december logischerwijs meer dan gemiddeld online actief, zeker ook ter oriëntatie van geschenken en mooie aanbiedingen.

Verder worden ook vele websites, blogs en vlogs geraadpleegd om de voorbereidingen voor alle kerstdiners te treffen. Wij bereiken doelgroepen dan ook op tal van plekken; van leukerecepten.nl tot smulweb.nl en van culy.nl tot chickslovefood.nl of bekende YouTube kanalen als Jamie Oliver tot 24kitchen en vele anderen. Tevens dienen er beslissingen voor het eind van het jaar genomen te worden waar informatie over gezocht wordt, denk bijvoorbeeld aan de zorgverzekering.

leukerecepten_hpto

De kerstvakantie gaat voor velen gepaard met meer vrije tijd, waardoor de gemiddelde online tijdsbesteding toeneemt. De periode rondom de feestdagen is voor adverteerders dan ook zeker interessant om online te adverteren. Niet alleen om je producten of diensten extra in de schijnwerpers te zetten, ook kunnen zaken zoals gewijzigde of speciale openingstijden een aanleiding zijn om exposure op te bouwen. Vorig jaar werden er op 27 december bijvoorbeeld wereldwijd maar liefst drie procent meer bezoeken aan webshops gepleegd dan gemiddeld en lag het aantal aankopen ook nog eens drie procent hoger. Kortom; een mooie kans!

Benieuwd wat de tijdens de feestdagen voor jouw product of merk kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

  • Share: